واقعیت های تبلیغ در بهائیت

جوامع بهایی

هسته مرکزی تشکیلات(بیت العدل) در اسرائیل که واقعیت های تبلیغ در بهائیت را رقم می زند شامل سازمانی پیچیده است که دارالتبلیغ یکی از زیر شاخه‌های آن، وظیفه تبلیغ و حفاظت از بهائیت را برعهده دارد و با هدایت موسسات و مراکز تبلیغاتی از جمله مشاورین قاره‌ای، نقش به‌سزایی در تقویت، ماندگاری و نشر فرقه ایفا می‌کند.

مرکز جهانی بهائی در پیام ژانویه ۲۰۰۱م با هدف معرفی هیئت‌های مشاورین قاره‌ای نوشته است:

« بیش از سی‌سال از تأسیس هیئت‌های مشاورین قارّه‌ای در سال ۱۹۶۸ می‌گذرد.  در این مدّت مؤسّسۀ مشاورین تجربه‌های ارزشمندی به دست آورده است و نفوذ آن در سراسر عالم بهائی همواره با شدّت بیشتری احساس می‌شود.  استقرار دارالتّبلیغ بین‌المللی در مقرّ خود در کوه کرمل فرصتی مقتضی برای صدور سندی در توصیف عملیّات مؤسّسۀ مشاورین را فراهم می‌آورد. ….   مشاورین قارّه‌ای و اعضای هیئت‌های معاونت و مساعدین آنان علی‌الخصوص مسئول انجام وظایفی مربوط به صیانت و ترویج امر‌الله هستند.  مشاورین قارّه‌ای در اجرای وظایف خویش در ظلّ هدایت دارالتّبلیغ بین‌المللی عمل می‌کنند که حوزۀ اختیاراتش جهانی است و در ارتباط نزدیک با بیت العدل اعظم انجام وظیفه می‌کند.»

پیرامون اهمیت دارالتبلیغ برای سران بهائی همین بس که در انتخاباتی ساختگی، شاغلان بیت العدل بالاترین امتیاز را در راهیابی به هسته مرکزی دارند و با نگاه به اسامی منتخبین بیت العدل در دوره‌های مختلف متوجه می‌شویم که بیش از ۹۵ درصد اعضای بیت العدل از افراد دارالتبلیغ هستند.

تشکیلات با کنترل تک‌تک بهائیان در هر کجا که باشند حتی با ورود به خصوصی‌ترین موضوعات زندگی آنها، سعی می کند آنها را  تبدیل به مبلغین فرقه کند. بنابراین با راه اندازی موسسه‌ای به نام روحی و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف و همچنین حلقه‌های مطالعاتی و برنامه‌های خدماتی تلاش می کند از هر فرد بهایی مبلغی تمام عیار بسازد و در پیشرفت فرقه بهره‌برداری کند.

پیشنهاد خواندنی  مقالاتی برای تئوریزه کردن نقشه‌های بهائیت

وجود افرادی که با دستور و هزینه تشکیلات بهائی آموزش دیده و در نقاط مختلف ایران و جهان در تبلیغ و جذب نیرو برای فرقه فعال هستند امری غیر قابل انکار است که سران بهایی برای دست یابی به هدف فوق از روش‌ها و وسایل ارتباطی مختلفی برایش استفاده می کنند.

فضای مجازی  یکی از عرصه‌های مهم برای تبلیغ فرقه‌ها محسوب می شود که بهائیت از آن غافل نبوده و برای نیل به اهداف شوم در شبکه‌های اجتماعی به پیروانش دستور داده با تولید سایت و کاربری‌های متعدد در شبکه های اجتماعی فعال باشند و به تبلیغ فرقه با شیوه های مختلف بپردازند .

اما آنچه مساله قابل توجه اینکه چرا فرقه ضاله بهائیت مدتی است برای تبلیغ از نوکیشان و افرادی که اطلاع چندانی از آموزه‌های فرقه ندارند و حتی از آداب، ظاهرسازی‌ و ادعاهای بهائیت بی خبرند استفاده کرده و آنها را در فعالیت و انتشار مطالب تبلیغی در فضای مجازی آزاد میگذارد.

این شیوه نه تنها ثمری نداشته که باعث بی آبروئی و تمسخر فرقه نیز شده است زیرا به جای تحکیم بهائیت سستی، پوچی و بی هویتی فرقه را آشکار و روشن می کند.

انکار طبقه روحانی در فرقه ادعایی دروغ است زیرا وجود دارالتبلیغ، مشاورین قاره‌ای، موسسه آموزش و … سندی بر کذب آن است حتی می توان گفت که تبلیغ در بهائیت بسیار پیچیده و گسترده‌تر از هر گروه و فرقه دیگر است زیرا دارای سازمان‌ها و نهادهایی ویژه است که مراحل تبلیغی هر فرد را زیر نظر گرفته و هر بهایی موظف است در برنامه ها به اجبار شرکت کند و عدم مشارکت عواقب بدی را برای شخص متمرد به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد خواندنی  میرزا حسینعلی نوری کیست؟

واقعیت های تبلیغ در بهائیت

ما را در اینستاگرام همراهی کنید

استفاده ابزاری از جوامع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *