به گزارش بهداشت معنوی، مهمترین عامل جذب افراد به سازمان شبه عرفانی حلقه، ادعای «درمان بیماری» ها است که سالها از سوی محمدعلی طاهری، مؤسس عرفانوارهی کیهانی مطرح میشد. وی در یک غُلو بیسابقه مدعی بود همهی بیماریها را میتواند درمان کند. وی قبل از این گفته بود:نظر به اینکه فرادرمانی توسط شعور کیهانی صورت میگیرد، فرادرمانگر حق ندارد هیچ نوع از انواع بیماریها را غیرقابل علاج بداند. (۱)
ادعای محمد علی طاهری سرکرده عرفان حلقه درباره درمان بیماریها تنها منحصر به انسان نبود و سایر موجودات را هم دربر میگرفت. وی مدعی بود فرادرمانی درباره گیاهان و حیوانات نیز کاربرد دارد: «فرادرمانی در مورد گیاهان و حیوانات نیز مؤثر است».(۲) وی حتی مدعی بود که اتصالات، منجر به افزایش مقاومت بتن آرمه و رشد عضو قطع شده میشود.
پس از جولان ویروس کرونا در ایران، که گویا برخی از مربیان سالخورده حلقه جان خود را از دستدادهاند؛ طاهری در یک عقبنشینی سریع با انتشار بیانیهای (بیانیه ۸/ ۱۲/ ۹۸) «لایه محافظ» را در مقابل ویروس کرونا ناکارآمد و ناتوان دانسته است و گفته است که وظیفه لایه محافظ حفاظت از چنین ویروسی نیست.
برخی از مربیان این عرفانواره که بهتر از دیگران میدانند روشهای ابداعی عرفانواره حلقه درباره درمان حقیقت و واقعیت ندارد و صرفاً ابزاری برای سودجویی و سوءاستفاده است، در مقابل سیل پرسشهای اعضای این فرقه درباره ناکارآمدی لایه محافظ، پس از مجادله بسیار، سیل شبهات را به سوی طاهری روانه کرده و ماجرای ناکارآمدی لایههای محافظ را متوجه رئیس تشکیلات کردهاند.
محمدعلی طاهری هم که راهی جز توجیه نیافته است میگوید: «این لایه محافظ جنبه مادی نداشته و نمیتواند مانع ورود ویروسهای ارگانیک مانند ویروس کرونا و شیوع و گسترش آنها شود…»(۳)
همچنین بخوانید: مشکله کرونا و مدعیان درمانگر معنوی
این در حالی است که تا پیش از شیوع کرونا، در عرفانواره حلقه وظایف بسیار پیچیدهای چون محافظت در مقابل جنیان، ارواح سرگردان، تداخل شعور معیوب سلولی، تشعشات منفی و… برای لایه موهوم محافظ تعریف شده بود؛ لایهای از «جنس آگاهی!» که برای هیچ دو نفری مثل اثر انگشت یکسان نبود و یکی از اهداف فرادرمانی است!
آمرزش و نجات فریبخوردگان عرفانواره حلقه را از خداوند متعال درخواست کرده و از اعضای این فرقه میخواهیم در شرایط فعلی بازنگری جدی در مقولهی ادعاهای درمانی طاهری داشته باشند.
(۱)- انسان از منظری دیگر، ص ۱۲۸
(۲)- انسان از منظری دیگر، ص ۱۳۵
(۳) – بیانیه ۸/ ۱۲/ ۹۸
منبع: کانال تلگرامی رواق معرفت