اغتشاش و بُطلان یکی از دلایلِ بطلانِ «عرفان های دروغین و سلسله های عجیب و غریب و مخلوط و مغشوش»[۱] آشفتگی های درونی و هرج و مرج طلبی های افرادِ موثر در ایجاد فرقه است. هَماره در طول تاریخ اینگونه بوده است که بعد از مرگ روسای فِرَق، نزاع بر سر جانشینی آنان بالا گرفته […]
آرشیو دسته بندی: نجات از حلقه
نقد ششم وهفتم وهشتم از اصل دوم وسوم نقد ششم) کدام ادراک؟ مقصود از ادراک عالم وحدت چگونه ادراکی است؛ ادراک حسّی (تجربه)، خیالی، عقلی ویا دریافت شهودی؟ هیچیک از این موارد نمیتواند نتیجهای را که نویسنده از این ادراک، انتظار دارد (یعنی رهایی یافتن انسان از خویشتنمحوری) به دست دهد؛ زیرا حواس انسان، توانایی […]
آیسان علی بابایی،دختر دانش آموز پانزده ساله توسط مادر یکی از دوستان مدرسه دعوت به کلاس حلقه شد،و بعد معلم حلقه ای آیسان مظلوم را با افکار آلوده از مسیر درست منحرف کرد و بالاخره در اثر القاء تفکرات غلط و توهمات بعداز اتصال،آیسان دست به خودکشی زد و از طبقه هفتم ساختمان محل زندگی […]
پیام های شیطانی طاهری: برای به وجود آمدن چرخه ی جهان دوقطبی، وجود یک عامل تضاد (ملک جاری کننده قانون تضاد) ضرورت داشت و برای این منظور (بر اساس حکمت الهی) ابلیس به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکرد و این وظیفه را انجام داد.(موجودات غیر ارگانیک، ص ۱۴). طاهری: «هوشمندی حاکم بر جهان دوقطبی»، […]
طاهری در کتاب عرفان کیهانی می نویسد: « اعتقادات افراد به دو بخش زیربنا و روبنا تقسیم میشود:زیر بنا بخش اشتراک فکری همهی انسانها بوده، همان گونه که در بخش نظری و عملی عرفان کیهانی (حلقه) به اثبات میرسد، شعور الهی و یا هوشمندی حاکم برجهان هستی است، که در این شاخهی عرفانی مورد بهره […]
فقاهت و مرجعیت شیعه که سابقهای به امتداد روزگار معصومین علیهم السلام و لاحقه ای به استمرار ظهور امام عصر علیه السلام دارد، هَماره به گواه تاریخ، ملجأ و مأمن شیعیان در مقابل طاغوتیان و شیطان مداران بوده است. اصحابِ شیطان مدارِ حلقه و آسیب رسانندهی جامعه که چندی است زانوی غم در بغل گرفته، […]
آنچه در این شماره می خوانیم؛ عرفان حلقه و فشار قبر ۱ دیدگاههای طاهری در مورد فشار قبر ۱– تجربهی شخصی به جای آموزههای دینی ۲– علّت فشار قبر از منظر طاهری
نقد سوم وچهارم وپنجم از اصل دوم وسوم نقد سوم) آمیختگی حوزه اندیشه و حوزه عمل لازمه وحدت و کثرتی که نویسنده تعریف نموده این است که: هر کس تن واحده بودن جهان را ادراک نکند در کثرت است و هر کس در کثرت باشد فقط به منافع خود توجّه میکند و دیگران را به […]