آرشیو دسته بندی: نجات از حلقه

دروغگویی های بعضی مدّعیان عرفان

علامه محمد تقی جعفری: عرفان مثبت، نتیجه ارتباط انسان را با جهان برونى و همه رویدادها، درست و مطابق همان ارتباط منعکس مى‏سازد. منعکس ساختن خلاف ارتباط با جهان برونى و رویدادها، یا ناشى از ضعف شخصیّت است که با استقلال و قدرتى که عرفان‏ به شخصیّت آدمى مى‏دهد، ناسازگار است و یا ناشى از […]

۱۳۰) ارائه‌ی تفسیری فیزیکی و مادی از مجردات (ملائکه)

پیام رحمانی «بالاسناد إلی ابی محمد العسکری علیه السلام فیمَااحتَجَ رَسُول الله صلی الله علیه و آله بهِ عَلَی المُشرکینَ وَ الملک لاتُشاهِدهُ حَواسِکُم»؛ «از امام حسن عسگری علیه السلام نقل شده است: در [فرازی] از احتجاجاتی که رسول خدا برای مشرکان داشت، فرمود: ملک موجودی است که حواس شما آن را مشاهده نمی‌کند». بحارالأنوار، […]

بدعت ستیزی _ برگرفته از کتاب مفاتیح الحیاه ، آیه الله جوادی آملی

بدعت ستیزی کلمه بدعت یعنی نوآوری، و این عمل گاهی حق و صدق و خیر و حَسَن است و زمانی باطل و کذب و شرّ و قبیح است.[۱]مقصود از آن در اینجا آن است که دین، تام و کامل است و از هر عیب منزه و از هر نقص مبرّاست و اگر چیزی بر آن […]

نقد اصول فرقه حلقه – نقد اصل ۱۷( تسلیم و تلاش) نقد: پنجم؛

نقد پنجم) تناقض با آیات قرآن با توجه به سه مطلب زیر: الف: عرفان کیهانی(حلقه) نوعی سیروسلوک عرفانی است، که مباحث عرفانی را مورد بررسی نظری وعلمی قرارمی دهد؛ وازآن جا که انسان شمول است، همه انسان ها صرفه نظرازنژاد، ملیت، دین، مذهب وعقاید شخصی، می توانند جنبه نظری آن را پذیرفته وجنبه عملی آن […]

۱۲۹) خدادانستن انسان

پیام رحمانی قرآن کریم: وَ لاَ تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلٰهاً آخَرَ لاَ إِلٰهَ إِلاَّ هُوَ کُلُّ شَیْ‌ءٍ هَالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ؛ معبود دیگرى را با خدا مخوان، که هیچ معبودى جز او نیست؛ همه چیز جز ذات(پاک) او فانى مى‌شود؛ حاکمیت تنها از آن اوست؛ و همه بسوى او بازگردانده […]