آرشیو دسته بندی: نجات از حلقه

۱۳۳) فروکاستن ارزش شب قدر در فرقه حلقه و سمبلیک انگاری آن

پیام رحمانی شهید مطهری رضوان الله علیه : شب قدرشبى است که میان زمین و آسمان، میان مُلک و ملکوت یک ارتباطى برقرار مى‏ شود، به تعبیر قرآن: «درهاى آسمانها به روى زمین باز مى‏شود» و اصلا طبیعت و ماوراء طبیعت در آن وقت یکى مى ‏شود، از راه وجود امام و در وجود امام […]

از فروکاستن ارزش شب قدر در فرقه حلقه تا تنزل و سمبلیک انگاری آن ۱

محمد علی طاهری

🔹در عرفان حلقه شب قدر هم سمبلیک است آنچنانی که فرشته ها و بسیاری از مسائل دیگر سمبلیک و غیر واقعی هستند. در حالی که مطابق با اعتقادات اسلامی: 🔸شب قدر، از شب های مقدس و با برکت اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به […]

شاخصه دار بودن دین

شاخصه دار بودن دین هر کسی می‌تواند هر روشی را ارائه بدهد امّا شاخصه داریم، آدرس داریم. آن شاخصه قرآن و عترت است و مسائل دینی هم خُب در نفسُ الامر و مقام ثبوت، حکم واقعیت را دارند، مثل چراغ راهنمایی و رانندگی نیست که ما اعتبار کنیم مثلاً که اگر زرد شد، اگر قرمز […]

۱۳۲) فروکاستن ارزش شب قدر در فرقه حلقه و سمبلیک انگاری آن

پیام رحمانی امام خمینى قدس سره : شرافت شب‏ قدر براى نزول قرآن است که به نحو رحمت جمعى خداوندى و به نحو قرآنیت، اسماء و صفات الهیه نازل گردیده است. و خداوند متعال در آن شب خواست که درِ رحمت عامه را به روى موجودات باز کند و تمام اسماء و صفات الهیه در […]

۱۳۱) خدادانستن انسان

پیام رحمانی قرآن کریم: لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ  ؛ آنها که گفتند: «خدا، همان مسیح بن مریم است»، بطور مسلّم کافر شدند.( المائده،۱۷) پیام شیطانی بنیان گذار فرقه ی حلقه :ما [انسان ها] خدا هستیم و ابدی و ازلی (دوره ۶،جلسه ۲)

نقد اصول فرقه حلقه – نقد اصل ۱۸(حلقه های اتّصال به شعور کیهانی)؛

اصل ۱۸) حلقه‌های اتّصال به شعور کیهانی برای بهره‌ برداری از عرفان عملی کیهانی (حلقه)، نیاز به ایجاد اتّصال به حلقه ‌های متعدّد شبکه شعور کیهانی می‌باشد و این اتّصالات، اصل لاینفکّ این شاخه عرفانی است. جهت تحقّق بخشیدن به هر مبحث در عرفان عملی، نیاز به حلقه خاصّ و حفاظ‌ های خاصّ آن حلقه […]

امام خمینی رضوان الله علیه و مخالفت با نفی صفات الهی

انتَ الَّذى فَرَرتَ مِنَ الاشتِراکِ المَعنَوىِّ بَینَ الحَقِّ وَ الخَلقِ وَ جَعَلتَ التَّنزیهَ مَلاذاً لِلتَّشبیهِ، مَا الَّذى دَعاکَ الى الذَّهابِ الى انَّ الصِّفَهَ ما مَعَهُ الشَّىُ بِحالٍ فى اىِّ مَوطِنٍ مِنَ المَواطِنِ حَصَلَ وَ فى اىِّ مَوجُودٍ مِنَ المُوجُوداتِ وُجِدَ؟ بِمُجَرَّدِ انَّ الصِّفَهَ فِى الخَلقِ لا مُطلَقاً بَل فى عالَمِ المادَّهِ وَ الهَیُولى کَذلِکَ هَل […]