آرشیو دسته بندی: محتوای نقد فرقه عرفان حلقه

نقد اصول فرقه ی حلقه- اصل ۴(شعور کیهانی وجه مشترک بین انسانها)؛ نقد اول

نقد اول) ابهام شعور کیهانی نویسنده در دو کتاب خود، از شعور کیهانی با تعبیرات متعدّد دیگری یادکرده است؛ مانند: شبکه شعور کیهانی، هوشمندی حاکم بر جهان هستی، هوشمندی کیهانی، شعور و آگاهی خداوند، شعور الهی، روح القدس، جبرئیل، ید الله؛ با این حال می‌گوید: هیچ‌کس حقّ معرفی این اتّصال را با نام دیگری غیر […]

۱۰۷) انکار رجعت

پیام رحمانی امام صادق علیه السلام :لَیْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ یُؤْمِنْ بِکَرَّتِنَا ؛ کسى که ایمان به رجعت ما ندارد از ما نیست‏. (بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏۵۳ ؛ ص۹۲) پیام شیطانی طاهری: مثلا زرتشت یا مسیح یا هر کسی حالا، دوباره زنده بشود؟ حالا چه گُلی می خواهند بزنند به سرش؟ چه […]

۱۷) انکار کتب ،جزوات و صوت دوره ها در پی آشکار شدن انحرافات

انکار کتب ،جزوات و صوت دوره ها در پی آشکار شدن انحرافات

تعریف، اساس و برخی ویژگی های فرقه ها

  تعریف فرقه[۱] «فرقه» در لغت، گروه یا سازمانی ست که اعضای آن، مانند افراد هر انجمن و حزبی، هدف ویژه ای را دنبال می‌کنند و این اهداف ممکن است در طول زمان تغییر یابند. فرقه ها به علت عملکرد­های خاص درونی و روابط و مناسبات ویژه خود از سایر گروه‌ها و سازمانها شناخته می‌شوند […]

نقد اصول فرقه ی حلقه- نقد اصل ۴(شعور کیهانی وجه مشترک بین انسانها)

اصل چهارم   اصل ۴) شعور کیهانی، وجه مشترک بین انسان‌ها   همه انسان‌ها می‌توانند در هوشمندی و شعور حاکم بر جهان هستی به توافق و اشتراک نظر رسیده، پس از آزمایش و اثبات آن، به صاحب این هوشمندی که خداوند می‌باشد، برسند تا این موضوع، نقطه مشترک فکری بین انسان‌ها شده و قدرت وتحکیم […]

۱۰۶) نفی تلاش،کوشش و مجاهده در سلوک

پیام رحمانی قرآن کریم: وَ الَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌هاى خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است. (عنکبوت؛ ۶۹) پیام شیطانی بنیان گذار فرقه انحرافی حلقه: دنیای عرفان و یا دنیای عشق، دنیای دل […]

هفته نامه نقد حلقه؛سی و پنجمین شماره

آنچه در این شماره می خوانیم؛   عرفان حلقه و فشار قبر ۲ ۲ – علّت فشار قبر از منظر طاهری   (ادامه از شماره قبل)  دلایل فشار قبر مطابق روایات