آرشیو دسته بندی: محتوای نقد فرقه عرفان حلقه

۱۱۸) نذر در فرقه حلقه

پیام رحمانی پاداش وفای به نذر در قرآن یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخَافُونَ یَوْماً کَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیراً * فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذٰلِکَ الْیَوْمِ وَ لَقَّاهُمْ نَضْرَهً وَ سُرُوراً؛ آنها به نذر خود وفا مى‌کنند، و از روزى که شرّ و عذابش گسترده است مى‌ترسند، (بخاطر این عقیده و عمل) خداوند آنان را از شرّ آن روز […]

رمان «خواب خاکستری» منتشر شد.

رمان «خواب خاکستری » روایت زندگی انسان‌هایی از جامعه را به تصویر می‌کشد که تشنه کام در جستجوی سرچشمه‌های حقیقت، معرفت، کمال، معنویت و رسیدن به آرامشی درونی یا درمان بیماری‌های روحی، روانی و جسمی خود در گروه‌های به ظاهر عرفانی وارد می‌شوند؛ ولی … 💠نویسنده: لیلا حسن زاده؛ انتشارات سرگیس.    

هفته نامه نقد حلقه؛سی و نهمین شماره

آنچه در این شماره می خوانیم؛ مخالفت با ذکر در فرقه ی عرفان حلقه ۱. ایجاد قفل ذهنی ۲. ایجاد اختلال  ۳. ذکرِ بدون حفاظ و حمله‌ی موجودات غیر ارگانیک ۴. ذکر و تمرکز یعنی زندانی شدن  

همسویی عرفان حلقه با وهابیت – شرک بودن توسل و شفاعت( بخش اول)

شرک بودن توسل و شفاعت طاهری درباره نفی توسل می گوید: هنگامی که انسان از خدا درخواستی داشته باشد، مستقیما از خدا درخواست می کند. «قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحَى إِلَیَّ أَنَّمَا إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَاسْتَقِیمُوا إِلَیْهِ وَاسْتَغْفِرُوهُ وَوَیْلٌ لِلْمُشْرِکِینَ»  «(ایا ک نستعین) فصلت/ ۶) پس مستقیم به سوی او برو ید و از […]

۱۱۷) نذر در فرقه حلقه

پیام رحمانی دستور قرآن به وفای نذر: ثُمَّ لْیَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَ لْیُوفُوا نُذُورَهُمْ وَ لْیَطَّوَّفُوا بِالْبَیْتِ الْعَتِیقِ سپس، باید آلودگیهایشان را برطرف سازند؛ و به نذرهاى خود وفا کنند؛ و بر گرد خانۀ گرامى کعبه، طواف کنند. (حج‏  ۲۹) پیام شیطانی بنیان گذار فرقه حلقه: نذرِ مشروط پیشنهاد رشوه ی به خدا و نقض عدالت […]

نقد اصول فرقه ی حلقه – نقد اصل:۶(یکپارچگی جهان هستی) پیشینه مسئله وحدت جهان،وحدت جهان در عرفان کیهانی

اصل ششم ) یکپارچگی جهان هستی تصویر چندپارچگی برای خداوند محال است و او یکپارچه و در وحدت می‌باشد؛ لذا تجلّیات او (جهان هستی) نیز می‌بایستی یکپارچه و در وحدت بوده، چیزی به آن قابل اضافه شدن و یا کم کردن نمی‌باشد. در نتیجه، جهان هستی یکپارچه است و کلیّه اجزای آن به یکدیگر مرتبط […]