بسم الله الرحمن الرحیم
ازلحاظ علم نجوم شرف شمس یک وضعیت نجومی است که کوکب شمس به اوج انرژی خود میرسد و این حالت توسط حکمای قدیم موقعیت آن مشخص و تثبیتشده است و آن این است وقتیکه خورشید در نوزدهمین درجه از صور فلکی حمل (گوسفند) وارد میشود به اوج انرژی خود یعنی شرفش رسیده که به آن شرف الشمس گفته میشود.
گفته میشود مسئلهی شرف الشمس به قبل از اسلام برمیگردد و به گفتهی علمای علوم غریبه حالتی از کوکب شمس است و توسط منجمین بررسی میشود و لوح رمزگونهی آن با شرایط خاص که اشاره خواهد شد کتابت و تأثیراتی برای خود بر صاحب آن می گذارد
بسم الله الرحمن الرحیم
ازلحاظ علم نجوم شرف شمس یک وضعیت نجومی است که کوکب شمس به اوج انرژی خود میرسد و این حالت توسط حکمای قدیم موقعیت آن مشخص و تثبیتشده است و آن این است وقتیکه خورشید در نوزدهمین درجه از صور فلکی حمل (گوسفند) وارد میشود به اوج انرژی خود یعنی شرفش رسیده که به آن شرف الشمس گفته میشود.
گفته میشود مسئلهی شرف الشمس به قبل از اسلام برمیگردد و به گفتهی علمای علوم غریبه حالتی از کوکب شمس است و توسط منجمین بررسی میشود و لوح رمزگونهی آن با شرایط خاص که اشاره خواهد شد کتابت و تأثیراتی برای خود بر صاحب آن می گذارد
عادت اهلبیت علیهمالسلام نیز ارجاع به اینگونه رموز نجومی و علوم غریبه نبوده و حتی اهلبیت علیهمالسلام نیز منجمین آن زمان را که برای ستارگان قدرتهای استقلالی و در مقابل قدرت خداوند قائل بودند را لعن مینمودند چراکه در این عالم هیچ قدرتی جز قدرت خدای متعال نیست و اگر موجودی دارای قدرتی خاص باشد آنهم به اذن الله بوده و هیچ قدرتی به نحو استقلالی در مقابل خداوند ندارند چراکه هیچ دگرگونی و قوتی جز خدای یگانه نیست. اما در صورت عدم لحاظ استقلال در قدرتهای نجومی و با لحاظ قدرتهای تکوینی الهی برای آنها و همچنین استفاده اسبابی و ابزاری از تغییرات ممکن در ایام و اجرام سماوی و ارضی هیچگونه شرک و کفری نبوده و برخی مواقع به سفارش شارع مقدس بوده و از حیث نجومی علمی بسیار ارزشمند چون دیگر علوم هست. و در خصوص خواص ایام و حتی اجرام سماوی و ارض همانطور که خداوند در قرآن کریم ایام خاصی را از ایام دیگر برتری داده و فرموده که در این ایام خاص خدا را بیشتر یاد کنید(۱) و یا شارع مقدس و اهلبیت علیهمالسلام تأثیراتی که برخی سنگها چون عقیق و فیروزه و غیره دارند را اشاره فرمودهاند .
البته باید اذعان نمود که علمای علوم غریبه در کتاب «جَنّت الوافیه» مشهور به «مصباح کفعمی» و شیخ بهایی در سرّ المستتر و از متأخرین چون علامه حسنزاده آملی حفظه الله و منجّمان موحّد نیز تأثیرات مثبتی را بر کتابت شرف الشمس قائل میباشند و روایتی نیز بدون سند از علی علیهالسلام نیز در برخی کتب مذکور آمده که هرگز قابلاعتنای جامعه روایی نیست.
باید دانست که اگر هم اصل این موضوع مورد تایید باشد این است که کتابت لوح شرف الشمس شرایط خاص میخواهد که در این کتابت نیاز به یک سری بوخورات خاص و مَندل خاص و فردی عامل و عالم به علوم تیجانیه و برهوتیه و… باشد و فرد ریاضت های خاص را انجام دهد و ۱۹ درجه حَمل را ریاضت بکشد و چه چه … که خود بحثی کاملاً علمی و نجومی و دقیق میباشد .
و از طرفی بزرگانی که این شرف الشمس را تایید کردهاند اصل لوح شرف الشمس و کاتب مخصوص آن را که بدان واقف بوده و انجام میدادند آنهم به همراه موکّل مخصوص تایید نمودهاند نه اینکه هر مدعیای ادعای کتابت آن را نماید و اینگونه نیست که هر شخصی دکانی زده و یکقلم و تخته و سنگ عقیق زرد دست حکّاک بدهد تا در ۱۹ فروردین آن را برای مردم صفکشیده حک کنند! چراکه این انگشترها و لوحها بدون شرایط هیچ اثری ندارد و جز منبع درآمدی برای برخی افراد سودجو هیچ فایده ی ارض و سماوی نداشته و نخواهد داشت و مع الاسف این دکانها گرد حرمهای مطهر بوده و نگرانی افراد مؤمن و مطلع از توجه عوام به این امر اشتباه را بیشتر میکند. رسول اکرم صلوات الله و سلام علیه فرمودند : هر کس بر خدا توکل کند و هیچگاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهدهدار او خواهد شد بهویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.
نکته جالب اینکه عدهای برج حَمَل را همان فروردین حساب کرده و روز ۱۹ فروردین را بهعنوان شرف شمس به همه معرفی کردهاند درحالیکه برج فروردین با صور فلکی حمل متفاوت است و حمل یکی از برجهای دوازدهگانه هست و هماکنون که داخل فروردین ۹۴ هستیم خورشید در صور فلکی حوت(ماهی) هست و روز ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ خورشید از صور فلکی حوت تازهوارد صور فلکی حمل میشود و حدود ۱۷ اردیبهشت به نوزدهمین درجه از صور فلکی حَمَل ( یعنی شرف الشمس ) وارد میشود.
پس همیشه ۱۹ فروردین شرف شمس نیست. دوستان دقت کنید!
این عکس از وضعیت فعلی خورشید ( ۱۵ فروردین ) در صور فلکی حوت(ماهی) میباشد.
دقت: ۱۹ حمل اصلا ۱۹ فروردین نیست!!!
اما این مسائل به فرقه ی حلقه چه ارتباطی دارد؟
اخیراً اعضای حلقه از فرصتطلبی برخی دکانداران عوامفریب سوءاستفاده نموده و درصدد نشر شایعاتی برآمدهاند و هدف آنها چیزی جز از آب گلآلود ماهی گرفتن است و چنین عنوان میدارند که مردم را گرفتار طلسمیات شبکهی منفی نمودهاند و چنین و چنان:
اگر به متنها دقت کنید اینگونه پیامهای آنها ریشه در عدم اطلاع و ناآگاهی اعضای حلقه از اصل مسئله را میرساند و گمان میکنند که استفاده از این رسوم فلکی نوعی شرک بهحساب میآید و پناه آوردن به غیر خدا محسوب می شود و همین بحث ها را در زیارت اهل بیت و توسل به آنها نیز مطرح میشود در حالی که استفاده از وسایل و وسایطی که خود شارع مقدس به آن سفارش نموده و یا در طول استفاده بهینه از این ابزار می باشد کجا شرک است همان که فرموده اند در دست داشتن عقیق و فیروزه مستحب است و روزی را زیاد و ثواب نماز را چند برابر می نماید ؟ آیا استفاده از چاقو برای بریدن هندوانه شرک است ؟ و ما باید بخواهیم خدایا هندوانه را ببر یا اینکه خدای متعال ما را امر به استفاده از اسباب خاص خود نموده؟ بلی اگر فردی مستقلاً از آن انگشتر که با شرایط خاص نوشته شده باشد حاجت و روزی بخواهد این شرک است و حرام!
حال اگر به نوعی شرف الشمس را کنار بگذاریم و به درست بودن آن اصرار نکنیم چطور از اعضای حلقه می توان پذیرفت که استفاده از آیت الکرسی و نصب وإن یکاد و قطعه قطعه کردن آیات خدا جزءشبکه ی منفی است و شیطان در آن دخیل می شود این را چطور می توان قبول نمود و حال آنکه قرآن نور است و شفاء و رحمت است و شیطان در هیچ آیه ای از آیات الهی نفوذ نمی تواند بکند همچنان که خدا فرمود در نزول آن نیز شیاطین دخالت نتوانستند بکنند وَ ما تَنَزَّلَتْ بِهِ الشَّیاطین شیاطین و جنیّان (هرگز) این آیات را نازل نکردند! (شعرا/۲۱۰)
اینها تماماً بهانه هایی است که به واسطه ی آن قصد دارند مردم را از آیات خدای متعال دور نموده و با دوری از آنها مردم نا آگاه را به حلقه شیطانی شبکه ی شعور کیهانی خود متصل نمایند چرا که بشدت در حین اتصال اصرار دارند که هیچ ذکر و قرآنی بر لب خوانده نشود و باز سوال ما را بی پاسخ می گذارند اگر این اتصالات الهی است چگونه نباید ذکر خدا را بر لب نخواند و حال آنکه قرآن می فرماید
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً اى کسانى که ایمان آوردهاید! خدا را بسیار یاد کنید، (۴۱/احزاب)
[۱] . وَ اذْکُرُوا اللَّهَ فی أَیَّامٍ مَعْدُودات (بقره /۲۰۳)
نویسنده: محمد رضا انهاری
انتقال مطلب باذکر منبع بلا مانع است